LATA 80'

FIAT RITMO CABRIO 1981
Ritmo to samochód osobowy koncernu Fiat produkowany w latach 1978-1988. Po raz pierwszy pokazany został na turyńskim salonie samochodowym w roku 1978. Nazwa Ritmo miała symbolizować dynamikę ówczesnej epoki i została wybrana z ponad 400 różnych propozycji, a oznaczenie cyfrowe samochodu na końcu nazwy wiąże się z mocą stosowanego silnika. Fiat Ritmo budowany był aż w 7 wersjach silnikowych napędzanych benzyną: od 1L do 2L i mocach od 55-130 w wersji Abarth.


CITROEN BX 1982
Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiowego liftbacka (Berline), a od 1985 roku także kombi (Break lub Evasion). Przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 sztuk tego modelu. Nadwozie zapewniało wygodę podróży dla 4 osób, mimo że auto rejestrowano jako pięcioosobowe. Bezpośrednio na komfort wpływało zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, odziedziczone z modelu GS/GSA i CX. Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów


ALFA ROMEO 90 1984
Samochód zabebiutował podczas wiosennych targów motoryzacyjnych w Turynie. Powstał na podwoziu (płyta podłogowa i układ przeniesienia napędu) modelu Alfa Romeo Alfetta. Większość silników również wykorzystano z tego modelu, dodając największe z modelu Alfa Romeo Alfa 6. Silnik typu turbodiesel produkowała włoska firma VM Motori. Karoseria zaprojektowana przez BERTONE.


VOLVO 780 1984
samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez szwedzką firmę Volvo w latach 1985–1990. Dostępny był jako 2-drzwiowe coupé. Następca modelu 262. Do napędu używano silników R4, R6 oraz V6. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model C70.


OPEL KADETT CABRIO 1986
W 1987 roku na rynek trafia model cabrio wyposażony w nowy silnik 1.8 z elektronicznym wtryskiem paliwa.


SKODA FAVORIT 1987
Škoda Favorit (typ 781) była produkowana w latach 1988–1995, także montowane w Polsce. Prace badawczo-konstrukcyjne nad nowym samochodem osobowym, który zastąpiłby przestarzały model 120, rozpoczęto w Mladá Boleslav już w 1982 roku. W poszukiwaniu projektanta nadwozia czeska firma nawiązała kontakty z kilkoma włoskimi stylistami. Ostatecznie karoserię samochodu zaprojektowało znane włoskie biuro projektowe Bertone. W Škodzie Favorit zastosowano silniki o pojemności skokowej 1289 cm³ występujące w kilku wariantach od 44 -50 KM. W latach 1988–1995 wyprodukowano 783 167 egzemplarzy. W roku 1994 w miejsce modelu Favorit wprowadzono auto o podobnych parametrach - Škodę Felicię.


CITROEN XM 1989
XM – samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1989 - 2000. Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiową limuzynę i kombi (Break). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1990. Jako następca modelu CX również wyposażony był w zawieszenie hydropneumatyczne, lecz już drugiej generacji zwanej hydroaktywnym. Wersje z silnikami 3.0 V6 (zarówno 12v, jak i 24v) wyposażane były w odziedziczony po Citroënie CX układ kierowniczy diravi.


FREECELIMBER 1 1989
Włoska firma Bertone , zajmująca się tuningiem i stylizacją istniejących na rynku modeli samochodów wypuściła na rynek w latach 1989-1993 przerobione przez siebie modele Daihatsu Rocky pod nazwą Bertone Freeclimber 1 oraz Daihatsu Feroza pod nazwą Bertone Freeclimber 2. Główne modyfikacje to zainstalowanie silników BMW oraz poprawienie stylistyki pojazdów. FreeClimber zarówno w wesji 1 jak 2 wyróżnia się wizualnie spośród innych modeli Daihatsu Rocky/Feroza podwójnymi, okrągłymi reflektorami.