LATA 50'


FIAT 1400 1950
Pierwszym zaprojektowanym modelem w latach 50 był Fiat 1400 model samochodu produkowanego przez włoską firmę motoryzacyjną Fiat w latach 1950-1958. Samochód miał swoją premierę w roku 1950 podczas Geneva Motor Show. W 1953 roku wprowadzono silnik diesla o pojemności 1.9 dm³, otrzymał on oznaczenie 1400 Diesel, prawdopodobnie w celu odróżnienia go od benzynowego silnika 1900 wprowadzonego w 1954. Silniki miały pojemność od 1300cm3 - 1900cm3. Moc jaką generowały zamykała się w zakresie 40-80KM. Łącznie powstało około 77000 sztuk tego modelu.



SIACA AMICA 1950
Kolejny projekt Bertone to Siaca Amica  w wersji Coupe i Cabrio amochód był wyposażony w silnik, który wyprodukował niewiele ponad 40 KM i był sprzęgnięte z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Silnik pochodził od Fiata 500 i miał pojemność 500-750 cm3.


LANCIA AURELIA 1951
Lancia Aurelia to włoski samochód zaprojektowany przez Bertone produkowany w latach 1950-1958. Uważa się że był to pierwszy pojazd zasługujący w pełni na miano grand tourer. W modelu tym Lancia wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań. Głównym było zastosowanie po raz pierwszy w seryjnie produkowanym pojeździe silnika V6. Silnik ten napędzał koła tylne poprzez skrzynię biegów umieszczoną z tyłu pojazdu wraz z mechanizmem różnicowym (układ transaxle), bębnowe hamulce kół tylnych umieszczone były przy mechanizmie różnicowym, a nie bezpośrednio przy kołach.Jednostka napędowa początkowo miała pojemność 1,8l w miarę rozwoju silnika powiększaną stopniowo do 2,5l. Zarówno blok silnika jak i głowica wykonane były z aluminium.

Powstało kilka odmian tego modelu: sedan, coupe i cabrio.Łącznie wyprodukowano 18 201 sztuk modelu Aurelia.


FIAT 1100 103 1951
W 1953 zadebiutowała druga seria Fiata 1100 oznaczona jako 1100 model 103 (1100/103). W porównaniu z pierwszą, została radykalnie zmodernizowana, wprowadzając 4-drzwiowe samonośne nadwozie sedan, z reflektorami w obrysie nadwozia. Od 1956 do 1960 Fiat 1100 poddawany był małym zmianom wyglądu, m.in. otrzymał nową atrapę chłodnicy, bardziej kanciaste kształty i w końcu niewielkie tylne płetwy ze światłami ze spiczastymi kloszami. W 1959 wprowadzono wersję 1100 Granluce z większymi oknami i płetwami tylnymi, w której dostępny był opcjonalnie silnik 1200 cm³.


FIAT 1400 Cabriolet St. Leger 1951
W roku 1954 Bertone projektuje Fiata 1400 Cabriolet St. Leger było to dwudrzwiowy  kabriolet na bazie Fiata 1400.



 BRISTOL ARNOLT 1953
Pojazd ten jest jednym z 142 samochodów Arnolt  Bristol producenta luksusowych samochodów touring z siedzibą w Filton, niedaleko Bristolu, w Wielkiej Brytanii. ARNOLT częściowo był produkowany w zakładach Bristol w WARSZAWIE! Zostały zaprojektowane specjalnie do wyścigów i byli nagradzani wiele sukcesów. Jednostkę napędową stanowił motor niemieckiego BMW. Była to 6-cylindrowa rzędówka o mocy 130 KM Samochody były dostępne w czterech wersjach nadwozia: racer ; bolidu deluxe-lepiej wyposażonych wersji  i coupé, z reflektorami pop-up. Co najmniej jeden otwarty samochód został następnie wyposażone w wymienne hardtop SH Arnolt. Około 85 samochodów są jeszcze znane jako istniejące. Dzisiaj ceny zachowanych egzemplarzy wahają się w okolicy 200 tyś dolarów.


MG ARNOLT 1953
Czteromiejscowy samochód Bertone kturego korpus opiera się na MG TD.Posiadał 54 KM silnik. Arnolt MG zostało zaprojektowane przez Giovanni Bertone, jego syna Nuccio i Giovanni Michelotti . Planowanej produkcji 200 samochodów, 103 zostały udokumentowane jako zbudowane w latach 1953 i 1954 (67 coupe i kabrioletów 36). Z tej całej produkcji dzisiaj , miejsce pobytu 36 są nieznane, a trzy są znane  jako złomowane (od 1993).


ALFA ROMEO GIULIETTA 1956
rodzina samochodów osobowych (serii 750 oraz 101), produkowanych w latach 1954-1965 w kilku wersjach nadwoziowych przez firmę Alfa Romeo. Niektóre odmiany produkowała w małych seriach włoska firma stylistyczna Zagato. Od 2010 roku taką nazwę  nosi  nowy model firmy Alfa Romeo z klasy C. Jako pierwsza do produkcji w 1954 roku trafiła wersja coupé zwana Giulietta Sprint, produkowana w Grugliasco przez firmę Bertone. Od wiosny 1955 roku w Portello produkowano model sedan zwany Berlina. Od połowy 1955 roku w San Giorgio Canavese firma Pininfarina produkowała kabriolet pod nazwą Giulietta Spider. W latach 1960-1963 w East London w RPA produkowano model Giulietta T.I.


 ALFA ROMEO GIULIETTA  SS 1956
Był to prototyp nie wprowadzony do seryjnej produkcji i podobnie jak wyżej opisana Giulietta maił pod maską silnik 1290cm3 o mocy 100KM.


NSU PRINZ 1958
I teraz czas na niezbyt urodziwego nie mniej mającego swoich pasjonatów księcia. NSU Prinz – samochód osobowy produkowany w RFN przez firmę NSU Motorenwerke AG w latach 1957-1973. W tym czasie był dwa razy modernizowany. Prinz zaprojektowany był jako dwudrzwiowy sedan, wzorowany na samochodzie Chevrolet Corvair, jednak mniejszy, czteromiejscowy. Dwucylindrowy silnik umieszczony został z tyłu, zaś napęd był na tylne koła.Po przejęciu NSU przez Volkswagena, nazwę producenta zmieniono na Audi-NSU AG, zaś produkty NSU szybko wycofano z produkcji, jako że znajdowały się w tym samym segmencie rynku co VW Garbus firmy-matki.